divendres, 15 de juliol del 2016

CANTALLOPS:CAMÍ DE L'EXILI-LA BARBOTA

El  diumenge 10 d'abril les sortides del Petit Format es van tornar a desplaçar fins a Cantallops, on amb la col·laboració del grup Xiruca i Forquilla i el guia local el Doctor en història Lluís Serrano, vam poder conèixer i descobrir una altre part del terme municipal i la seva història.
A les 9 del matí vam sortir de la Plaça Major pel carrer de Les Escoles direcció al Pont de Can Quin Daviu on vam poder veure les restes del molí que perduren. Sortirem del poble pel Camí de Requesens tot resseguint la Riera de Torrelles que vam travessar pel pas de les Bigues en direcció a la Font d'en Galter deixant a la nostra dreta el camí  que ens portaria a les altres fonts del municipi ( del Solanar, del Clot de la Tina , etc) i fins a Requesens.

Vam seguir per aquest camí forestal que porta fins al Portús, un camí que fou camí de contraban, de retirada i d'exili. En un revolt determinat del camí, girem a la dreta i comencem a baixar primer i a pujar després direcció el Coll de l'Auleda  fins arribar a un  punt on el camí es va fer impracticable per la gran crescuda de la vegetació. Som al mig de l'antiga  muntanya comunal  de Cantallops (actualment zona ZEPA dins la Xarxa Natura 2000).Vam decidir de recular fins el trencant i continuar  pujant fins fer una parada per esmorzar.

Vam seguir pujant,i després baixant molt i tornant a pujar encara més per un bosc  ple de places carboneres que  ens va portar fins La Barbota ( 778 m ) el punt més de l'excursió i amb unes fantàstiques vistes del Massís del Canigó.

Des d'aquí vam baixar en direcció sud per la carena que separa els termes municipals de La Jonquera i Cantallops cap a les Collades de Santa Llúcia (470 m) i seguint l'antic camí que ens va portar de nou fins a Cantallops passant pel costat del cementiri.